banner115

banner193

banner194

banner195

Ramazanda Nasıl Beslenelim?

Sağlıklı bir ramazan için iftarda ne yenmeli, sahurda ne yemeliyiz, ramazanda sağlıklı beslenme, oruçluyken ne yapmalı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesinde görev yapan Dyt. Ayşe Özbilir, ramazan ayında sağlıklı beslenme hakkında bilgi verdi.

SAĞLIK 02.07.2014, 15:03 02.07.2014, 15:04 adıyamanhaber
Ramazanda Nasıl Beslenelim?
 Yeterli ve dengeli beslenmek sağlıklı olmanın ilk şartıdır. Vücut dengesinin bozulmaması için Ramazan ayında da bütün besin grupları yeterli ve dengeli bir şekilde tüketilmesine dikkat çeken Dyt. Ayşe Özbilir, günlük hayatta önerilen az az sık sık beslenme düzeninin Ramazanda da uygulanabilmesi için sahur mutlaka yapılması gerektiğini söyledi. Sadece su içerek niyetlenmek ya da gece yiyip yatmanın son derece zararlı olduğunu belirtti. Bu beslenme tarzı ile açlık süresi 17 saate yaklaşmakta ve kan şekerinin düşmesiyle günün verimsiz geçmesine neden olduğunu kaydetti. 
Dyt. Ayşe Özbilir ‘’Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı tam tahıllı bir ekmekle peynir, süt, yoğurt, yumurta içeren bir  kahvaltı ya da  çorba, az yağlı sebze yemekleri/ zeytinyağlılar ve süt grubunun beraber olduğu bir öğün tüketilmesi uzun süre tokluk sağlar. Alışkanlıklarımızda olduğu gibi ramazanda zeytin/hurma ve 1 su bardağı su ile oruç açılabilir. Çorba midede yer kaplayacağından daha kolay tokluk hissi sağlar. Çorba içildikten sonra  5-10 dakika ara verilmesinin ardından diğer yemeklerin küçük porsiyonlar halinde ve yavaş çiğnenerek yenmesi mide sorunlarının oluşma ihtimalini azaltır. Ramazan ayında özellikle ızgara,haşlama ve fırında pişirme gibi yöntemler denenmeli ve mümkün oldukça az yağlı ve hafif yemekler tercih edilmelidir. İftardan 1-2 saat sonra meyve tüketmek diyete hem enerji hem de vitamin ve mineral takviyesi sağlar. Haftada 1-2 defa sütlü ya da meyveli tatlı da tüketilebilir. Yağlı ve şerbetli tatlılardan uzak durulmalıdır.’’ şeklinde konuştu
Özbilir, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak artan terleme ile yeterince sıvı alınmazsa ,vücutta  su ve mineral kaybı olabileceğini ve buna bağlı olarak da bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri yaşanabileceğini belirtti. ‘’Bunun için kaybolan suyun mutlaka telafi edilmesi gerekmektedir.Günde ortalama en az 2-2,5 litre (12-14 su bardağı) su içilmelidir. Ramazanda sıvı ihtiyacının karşılamak için ayran, taze sıkılmış meyve suyu, soda  gibi sıvıları sık sık tüketmek gerekir. Bu durum metabolizmanın bozulmasına ve kilo yerine sadece kas ve su kaybına neden olmaktadır. İftar sonrası yapılan 30-40 dakikalık kısa mesafeli hafif tempolu yürüyüşler sağlığınız için büyük fayda sağlar.’’ dedi.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
23
açık
Namaz Vakti 26 Haziran 2022
İmsak 03:12
Güneş 05:00
Öğle 12:35
İkindi 16:27
Akşam 20:00
Yatsı 21:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31