banner115

banner193

banner194

banner195

Ramazan Bayramı’nda Beslenme

Özel Sani Konukoğlu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Gülen Mavi Canlı, Ramazan Ayı sonrasında yavaşlayan metabolizmayı, hızlandırmak için beslenme alışkanlıklarında bazı değişiklikler yapılması gerektiğini söyledi.

SAĞLIK 02.07.2016, 11:04 02.07.2016, 11:05 adıyamanhaber
 Ramazan Bayramı’nda Beslenme

Ramazan Ayı boyunca dikkatli beslenilmemesi ve metabolizmanın da yavaşlamasıyla kilo alımında artışın gözlendiğine dikkati çeken Gülen Mavi Canlı, “Ramazan’da, ikiye indirdiğimiz öğün sayısı, Ramazan Bayramı’yla birlikte değişmektedir. Gün içerisindeki beslenme şeklimiz 3 ana, 3 ara öğün olmalıdır” dedi.

 

Ana ve ara öğünler arasında 2,5 - 3 saatlik zaman diliminin yer alması gerektiğini ifade eden Gülen Mavi Canlı, “Tüm ana öğünler karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri yeterli miktarda içermelidir. Ana öğünlerde, yağlı ve ağır yiyecekler tercih edilmemeli, hamur tatlıları yerine meyveli ve sütlü tatlılar tercih edilmelidir” uyarısını yaptı.

 

Günlük tüketilmesi gereken sıvı miktarına dikkat edilmesi, diğer alınan sıvılar dışında günde ortalama 2-2,5 lt su içilmesi gerektiğini anımsatan Gülen Mavi Canlı, “Çay, kahve ve gazlı içeceklerin fazla tüketimi uykusuzluk ve ritim bozukluğuna neden olur. Bu yüzden bu içeceklerin aşırı tüketiminden kaçınılmalı, bunların yerine süt, ayran ve bitkisel çaylar tüketilmeli” önerisinde bulundu.

      

Şeker ve kalp hastalığı ve hipertansiyon gibi kronik rahatsızlığı olanların diyetlerine dikkat etsi gerektiğine vurgu yapan Gülen Mavi Canlı, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

Bu grupta yer alan hastaların özellikle hamur işleri tüketimlerinde sınırlama yapmaları, özellikle diyabetli bireylerin şekerden uzak durmaları gerekmektedir. Sağlık açısından güvenle ve rahatlıkla kullanılabilen toz tatlandırıcılar ile diyabetliler kendilerine sütlü, meyveli diyabetik tatlılar yaparak nefsini köreltebilir.”

 

Gülen Mavi Canlı, Ramazan Bayramı’nda beslenmede dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı:

“- Kahvaltı ile öğüne başlanmalı ve az az sık sık beslenilmelidir.

- Yemekler çok hızlı değil, iyice çiğneyerek tüketilmelidir.

- Sıvı alımı arttırılmalı öğünlere süt, ayran, bitki çayları, komposto gibi sıvı gıdalar eklenmelidir.

- Hamur işleri, kızartmalar ve yağlı besinlerden uzak durulmalıdır.

- Akşam yemeklerinin hafif olmasına özen gösterilmelidir.

- Ramazan bayramı boyunca tatlı, çikolata tüketimine dikkat edilmelidir.

- Tatlılar yemekle birlikte değil yemekten sonra az miktarda tüketilmeli, hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir.

- Meyve tüketmeye özen gösterilmelidir.”

 

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
26
açık
Namaz Vakti 14 Ağustos 2022
İmsak 04:03
Güneş 05:34
Öğle 12:37
İkindi 16:23
Akşam 19:29
Yatsı 20:54
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 2 6
2. Trabzonspor 2 6
3. Başakşehir 1 3
4. Alanyaspor 1 3
5. Beşiktaş 1 3
6. Giresunspor 2 3
7. Galatasaray 2 3
8. Kayserispor 2 3
9. Fenerbahçe 1 1
10. Ümraniye 1 1
11. Gaziantep FK 1 1
12. Ankaragücü 1 1
13. Konyaspor 1 1
14. Sivasspor 2 1
15. Antalyaspor 1 0
16. Hatayspor 1 0
17. Karagümrük 1 0
18. İstanbulspor 2 0
19. Kasımpaşa 1 0
Takımlar O P
1. Samsunspor 1 3
2. Boluspor 1 3
3. Eyüpspor 1 3
4. Altınordu 1 1
5. Gençlerbirliği 1 1
6. Keçiörengücü 1 1
7. Rizespor 1 1
8. Adanaspor 0 0
9. Bandırmaspor 0 0
10. Bodrumspor 0 0
11. Erzurumspor 0 0
12. Göztepe 0 0
13. Pendikspor 0 0
14. Sakaryaspor 0 0
15. Tuzlaspor 0 0
16. Ö.K Yeni Malatya 0 0
17. Denizlispor 1 0
18. Manisa Futbol Kulübü 1 0
19. Altay 1 0
Takımlar O P
1. M.City 2 6
2. Arsenal 2 6
3. Brentford 2 4
4. Newcastle 2 4
5. Leeds United 2 4
6. Brighton 2 4
7. Tottenham 1 3
8. Chelsea 1 3
9. Aston Villa 2 3
10. Bournemouth 2 3
11. Fulham 2 2
12. Liverpool 1 1
13. Wolverhampton Wanderers 2 1
14. Leicester City 2 1
15. Southampton 2 1
16. Everton 2 0
17. Crystal Palace 1 0
18. Nottingham Forest 1 0
19. West Ham United 1 0
20. M. United 2 0
Takımlar O P
1. Villarreal 1 3
2. Osasuna 1 3
3. Celta Vigo 1 1
4. Espanyol 1 1
5. Barcelona 1 1
6. Rayo Vallecano 1 1
7. Almeria 0 0
8. Athletic Bilbao 0 0
9. Atletico Madrid 0 0
10. Cadiz 0 0
11. Elche 0 0
12. Getafe 0 0
13. Girona 0 0
14. Mallorca 0 0
15. Real Betis 0 0
16. Real Madrid 0 0
17. Real Sociedad 0 0
18. Valencia 0 0
19. Sevilla 1 0
20. Real Valladolid 1 0