banner186

Bu haber kez okundu.

 Ramazan Bayramı’nda Beslenme

Ramazan Ayı boyunca dikkatli beslenilmemesi ve metabolizmanın da yavaşlamasıyla kilo alımında artışın gözlendiğine dikkati çeken Gülen Mavi Canlı, “Ramazan’da, ikiye indirdiğimiz öğün sayısı, Ramazan Bayramı’yla birlikte değişmektedir. Gün içerisindeki beslenme şeklimiz 3 ana, 3 ara öğün olmalıdır” dedi.

 

Ana ve ara öğünler arasında 2,5 - 3 saatlik zaman diliminin yer alması gerektiğini ifade eden Gülen Mavi Canlı, “Tüm ana öğünler karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri yeterli miktarda içermelidir. Ana öğünlerde, yağlı ve ağır yiyecekler tercih edilmemeli, hamur tatlıları yerine meyveli ve sütlü tatlılar tercih edilmelidir” uyarısını yaptı.

 

Günlük tüketilmesi gereken sıvı miktarına dikkat edilmesi, diğer alınan sıvılar dışında günde ortalama 2-2,5 lt su içilmesi gerektiğini anımsatan Gülen Mavi Canlı, “Çay, kahve ve gazlı içeceklerin fazla tüketimi uykusuzluk ve ritim bozukluğuna neden olur. Bu yüzden bu içeceklerin aşırı tüketiminden kaçınılmalı, bunların yerine süt, ayran ve bitkisel çaylar tüketilmeli” önerisinde bulundu.

      

Şeker ve kalp hastalığı ve hipertansiyon gibi kronik rahatsızlığı olanların diyetlerine dikkat etsi gerektiğine vurgu yapan Gülen Mavi Canlı, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

Bu grupta yer alan hastaların özellikle hamur işleri tüketimlerinde sınırlama yapmaları, özellikle diyabetli bireylerin şekerden uzak durmaları gerekmektedir. Sağlık açısından güvenle ve rahatlıkla kullanılabilen toz tatlandırıcılar ile diyabetliler kendilerine sütlü, meyveli diyabetik tatlılar yaparak nefsini köreltebilir.”

 

Gülen Mavi Canlı, Ramazan Bayramı’nda beslenmede dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı:

“- Kahvaltı ile öğüne başlanmalı ve az az sık sık beslenilmelidir.

- Yemekler çok hızlı değil, iyice çiğneyerek tüketilmelidir.

- Sıvı alımı arttırılmalı öğünlere süt, ayran, bitki çayları, komposto gibi sıvı gıdalar eklenmelidir.

- Hamur işleri, kızartmalar ve yağlı besinlerden uzak durulmalıdır.

- Akşam yemeklerinin hafif olmasına özen gösterilmelidir.

- Ramazan bayramı boyunca tatlı, çikolata tüketimine dikkat edilmelidir.

- Tatlılar yemekle birlikte değil yemekten sonra az miktarda tüketilmeli, hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir.

- Meyve tüketmeye özen gösterilmelidir.”

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner115

banner185