banner115

banner209

banner194

banner195

Konukoğlu Hastanesi Doktorundan Uyarı Yeni Yıla Sağlıklı Girin

Özel Sani Konukoğlu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ceren Ayalp, sağlıklı beslenme kuralının yılbaşı gecesinde de değişmemesi gerektiğini belirterek, ‘’Bütün gün aç kalmayın ve kullanıyorsanız alkolü fazla tüketmeyin’’ dedi.

SAĞLIK 26.12.2013, 12:46 26.12.2013, 12:48 adıyamanhaber
Konukoğlu Hastanesi Doktorundan Uyarı Yeni Yıla Sağlıklı Girin
Yılbaşı gecesine ilişkin beslenme önerilerinde bulunan Ayalp, yeni bir yılın yeni umutlar, planlar, hayaller anlama geldiğini söyledi.
 
“Derler ki, yeni bir yılı nasıl karşılarsanız tüm yılı öyle geçirirsiniz. Siz de bu sözü dikkate alarak yeni yıl gecesinde yediklerinize, içtiklerinize çok özen gösterin ki bütün yılınız da formda ve sağlıklı geçsin” diyen Ayalp, şöyle devam etti.
 
“Yeni yılı dışarda veya evde sevdikleriyle birlikte kutlamak isteyenlerin programlarında mükellef bir sofra ve leziz yemekler mutlaka yer alacaktır. Üstelik bu özel günde, alkol kullananlar içkinin dozu da biraz kaçabiliyor. Oysa sağlıklı beslenme kuralları 31 Aralık gecesinde de değişmemeli. Gün boyunca bir öğüne çok fazla yüklenmeden sabah, öğle ve akşam öğünlerinde eşit hacimlerde menüler tüketmeye dikkat etmeliyiz.”
 
Özellikle akşam fazla besin tüketileceği hesaplanarak gün içerisinde düzenli beslenmemenin yapılabilecek en büyük hatalardan biri olacağına dikkati çeken Ayalp, “Sabahtan başlayarak, tüm öğünlerin mutlaka düzenli alınması gerekir. Çünkü bu şekilde akşam yemeğine kadar metabolizmamız yavaşlamasın ve iyi enerji harcayarak aldığımız besinlerin sindirimine yardımcı olsun. Bu günün de olmazsa olmazı azar azar ve sık sık yemektir” diye konuştu.
 
-KRONİK HASTALIĞI OLANLARA UYARI-
 
Kronik hastalığı olanların, özellikle yüksek tansiyon, kalp ve şeker hastası olan kişilerin yılbaşı gecesi de yemek yerken özellikle dikkat etmesi gerektiğine vurgu yapan Ayalp, “Çok yağlı yemekleri fazla miktarlarda yemek, aşırı alkol tüketmek, tuzlu kuruyemişleri fazla kaçırmak özellikle tansiyonu yüksek ve kalp hastası olan kişilerde çok önemli sorunlara neden olabilir. Tansiyonun birden yükselmesinin, beyin kanaması ve kalp krizi riskini artırdığı unutulmamalıdır” ifadelerine yer verdi.
 
Sadece kronik hastalığı olanlar değil sağlıklı kişilerin de çok yağlı yemekleri, kuru yemiş, tatlı ve kullanıyorsa alkolü çok fazla tüketmemesi gerektiğini anımsatan Ayalp, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
“Hazırlanan yiyecekler geniş bir zaman diliminde tüketilmeli, belirli saat aralıklarında çok fazla yemek yenilmemelidir. Yemeklerin veya mezelerin az yağlı ve sebze ağırlıklı olması, kuruyemişin az tüketilmesi, aşırı içki kullanılmaması ve tatlı yerine de meyvelerin seçilmesi sağlıklı bir yılbaşı geçirmenizi sağlayacaktır.”
 
Aşırı yemek tüketiminden sonra, kahvenin, gazlı içecek veya sodaların hazımsızlığa yardımcı olmasını beklemek yerine dikkatli yemek yemeyi seçme doğru olacağını açıklayan Ayalp, sodanın ve gazlı içeceklerin de sodyum yönünden zengin olduğunu ve tansiyonu yüksek olan kişilerde tansiyonun daha da fazla yükselmesine neden olabileceğinin unutulmaması gerektiğini kaydetti.
 
31 Aralık akşamı çok yemek yiyebilmek için gün içinde yemek yememenin son derece hatalı bir davranış olduğunun altını çizen Ayalp, şu uyarılarda bulundu:
 
 “Bütün gün aç olan kişi birdenbire çok fazla miktarda yemek yerse, bu davranış var olan sağlık sorunlarını artırdığı gibi, hazımsızlık ve gaz şikayetlerinin de artmasına neden olur. Yeni yılın hepimize ve ülkemize sağlık, barış, refah getirmesini dilerken, yılbaşı gecesini ve sonrasını rahat ve sağlıklı geçirmeniz için şu noktalara dikkatinizi çekmek isterim:
 
·      Yılbaşı günü öğün atlamayın. Her öğünde kalorisi düşük yiyeceklerden yemeye çalışın. Özel sofraya aç oturmayın, 2 saat önce, çorba, salata veya meyve vb. yiyecekler yiyerek açlığınızı bastırın.
·      Yılbaşı akşamı, yemeklerinizi yavaş yavaş, az miktarlarda ve geniş bir zaman diliminde yemeye çalışın.
·      Aç karnına alkol almayın. Alkolle birlikte aşırı kuruyemiş tüketmekten kaçının.
·      Tavuk veya hindi eti vb. yiyecekleri çok yağlı yapmayın, derilerini ayırarak yiyin.
·      Pilav, börek vb. unlu yiyecekler yerine sebze yemeklerini, salatayı, mayonezli mezeler yerine az mayonezli yoğurtla ve sebzeden yapılmış mezeleri tercih edin.
·      Ağır hamur tatlılarını yememeye çalışın. Daha hafif olan sütlü tatlıları ve meyve tatlılarını tercih edin. En iyi seçim ise tatlı yerine meyve yemektir.’’
 

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
25
az bulutlu
Namaz Vakti 18 Mayıs 2022
İmsak 03:29
Güneş 05:08
Öğle 12:28
İkindi 16:19
Akşam 19:39
Yatsı 21:11
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 37 70
3. Konyaspor 37 67
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Beşiktaş 37 58
7. Antalyaspor 37 58
8. Karagümrük 37 57
9. Adana Demirspor 37 52
10. Sivasspor 37 51
11. Galatasaray 37 51
12. Kasımpaşa 37 50
13. Hatayspor 37 50
14. Kayserispor 37 47
15. Giresunspor 37 45
16. Gaziantep FK 37 43
17. Rizespor 37 36
18. Altay 37 34
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 37 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 35 67
2. Ümraniye 35 67
3. Bandırmaspor 35 61
4. İstanbulspor 35 59
5. Erzurumspor 35 58
6. Eyüpspor 35 54
7. Manisa Futbol Kulübü 36 49
8. Tuzlaspor 35 49
9. Samsunspor 35 48
10. Gençlerbirliği 35 48
11. Keçiörengücü 35 48
12. Boluspor 35 47
13. Denizlispor 35 46
14. Altınordu 35 45
15. Adanaspor 35 45
16. Bursaspor 35 41
17. Kocaelispor 35 41
18. Menemen Belediyespor 35 38
19. Balıkesirspor 35 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 37 89
3. Chelsea 36 70
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 37 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 36 48
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Newcastle 37 46
13. Crystal Palace 36 45
14. Aston Villa 36 44
15. Southampton 37 40
16. Everton 36 36
17. Leeds United 37 35
18. Burnley 36 34
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 37 85
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 37 64
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Osasuna 37 47
10. Celta Vigo 37 46
11. Valencia 37 45
12. Rayo Vallecano 37 42
13. Espanyol 37 41
14. Getafe 37 39
15. Elche 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 37 32
20. Deportivo Alaves 37 31