banner115

banner192

banner178

Konukoğlu Markalaşmak İçin Yeterli Sermaye Büyüklüğü Yok.

SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, markalaşmak için Türkiye’de yeterli sermaye büyüklüğü olmadığını belirterek, “Ayrıca, marka oluşturmak sadece para ve reklam kampanyası ile mümkün değil. Markalaşmak uzun süreli bir çabayı ve duruşu gerektirir” dedi.

EKONOMİ 18.02.2016, 15:48 18.02.2016, 15:52 adıyamanhaber
 Konukoğlu Markalaşmak İçin Yeterli Sermaye Büyüklüğü Yok.

Capital ve Ekonomist dergileri ile Vodafone ve Fibabanka tarafından, Gaziantep Teymur Continental Hotel’de düzenlenen “Anadolu Markları 2016” toplantısında konuşan Konukoğlu, “Markalaşmanın öncü kenti Gaziantep’i anlatmak zor” diyerek sözlerine başladı.

 

Gaziantep’in ortak akıl anlayışı ve uygulamaları, girişimciliği, çalışma azmi ve uyumlu yaklaşımlarla başarılı olduğunu kaydeden Konukoğlu, “Gaziantep’te markalar kolay oluşmadı. Odalar, borsalar, il yöneticileri ve her kademedeki sivil toplum kuruluşlarının katkısıyla sağlanan ortak akıl anlayışı ve uyum, başarıyı getirdi” diye konuştu.

 

Daha önce sanayisiyle marka olan Gaziantep’in günümüzde ekonomisi, kültür turizmi, gastronomi turizmi ve kongre turizmi ile marka olduğunu vurgulayan Konukoğlu, şöyle devam etti:

 

“Aslında markanın adı dürüstlüktür. Babam Sani Konukoğlu, ‘İşin Hilesi Dürüstlüktür’ derdi. Dürüstlük markalaşmanın adıdır, hareket noktasıdır. Marka para ile oluşturulabilir. Ancak, önemli olan markayı koruyabilmek, yürütmek ve arkasında durabilmektir. Gaziantep’te birçok marka bulunuyor. Tanıtım ve reklam tabi ki çok önemli ama şirketlerin elinde çok para var gibi parayı veremezler. Her şey adım adım olmalı. Türkiye’de ilk marka şehir yolculuğunu Gaziantep başlatmıştır. Markalaşma yalnızca bir şirketin reklam çalışmasıyla olmuyor. Toptancısı, perakendecisi ve üreticisi var. Türkiye’de ilk 100 şirketi, ABD’de bir uluslararası şirket etmiyor. Ama yılmamamız gerekir. Markalaşmak, katma değeri artırmak zorundayız.”

 

PAZARLAMAYA FARKLI YÖNTEM

Gaziantep’te çok kıvrak hareket eden şirketler bulunduğunu anlatan Konukoğlu, babası Sani Konukoğlu’nun pazarlamacılık anlamındaki iki çalışmasına değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“SANKO’yu kurmadan önce, Hilal markasıyla hidrofil pamuk üretimi yapıyorduk. Ancak satamıyorduk. Babam 10-15 genci görevlendirmiş. Gaziantep’te, Ankara’da eczanelere gidip, hidrofil pamuk isteyecekler, hangi marka ile verilirse verilsin, ‘Hilal marka olanı yok mu’ diye soracaklar. Bu gençler görevlerini yapıyorlar. Aynı eczaneye, ertesi gün aynı kişi ikinci kez gitmiyor, diğeri gidiyor. Bunların bu çalışması sırasında satış elemanlarımız hiçbir şeyden haberi yok gibi eczanelere uğradıklarında, talebi dikkate alan eczacılar sipariş vermeye başladılar, biz de amacımıza ulaştık.

 

Sonra Sanko Tekstili kurduk. Ama İstanbul piyasasına varlığımızı gösteremiyoruz. Biz de iplik çuvallarının içine 50-100 gram antepfıstığı koymaya başladık. İplik alan firmada ustalar çuvalları açtıklarında antepfıstığını görünce, daha çok iplik talebi, bu da daha çok alıcı tarafından tercih edilmemize yol açtı. Elbette kalitemizi yükseltiyoruz, işimizi iyi yapıyoruz ama ipliğimizin adı, ‘fıstıklı ipliğe’ çıktı.  İpliği satarken, antepfıstığının da tanıtımına katkı sağladık. Şehrimizin, antepfıstığının ve şirketimizin tanıtımı bir arada oldu.”

 

MAKBER’İ DİNLERKEN ABRAJA BULUNAN ÇÖZÜM

Türkiye’de ve Gaziantep’te Ar-Ge’ye sonradan önem verilmeye başlandığını kaydeden Konukoğlu, “Her şey adım adım gerçekleşiyor. İlk zamanlar bu kadar Ar-Ge yapamadık. Şimdi ise çok ağırlık veriyoruz. Şirketlerimiz Ar-Ge çalışmalarına önemli kaynak aktarıyorlar. Bugünkü zorlu rekabet ortamında Ar-Ge çok önemli bir yol haritasıdır” ifadelerini kullandı.

 

Kumaş üreticilerinin en önemli sorunlarından birisinin abraj (Kumaş üzerinde lekeli ve bozuk görüntü oluşturan kısımlar) olduğuna dikkati çeken Konukoğlu, buna ilişkin anısını paylaştı.

 

İstanbul’da bir firmanın kendilerinden aldığı iplikten 30 tonunu abrajlı olduğu için iade ettiğini vurgulayan Konukoğlu, şunları anlattı:

 

“Çuvallardaki iplikleri kontrol ettim, farklı bölgelerin pamukları ile iplik üretiyoruz. İzmir pamuğunda sorun yok, sorun diğer pamuklardan kaynaklanmış. İplik, pamuk kalıntıları üzerime bulaşmış, elimle silkeledim ve arkadaşlarla Muazzez Abacı’yı dinlemek, biraz da günün gerginliğinden uzaklaşmak için gazinoya gittik. Muazzez Abacı şarkılarını peş peşe söylemeye başladı. Makber’i söylerken ışıklar kapatıldı, mavi ağırlıklı ışıklar açıldı. Masa üzerinde ve kıyafetimde bazı noktaların farklı görüntü verdiğini görünce, büyük bir heyecanla ‘buldum’ diye söylendim.

 

Ertesi gün o lambalardan aldım, Gaziantep’e gönderdim. Ustaları aradım, İşletme içerisinde kulübemsi bir oda hazırlamalarını, bu lambaları oda içerisine yakmalarını ve üretilen ipliklerin, kumaşların bu ışık altından geçirilmesini istedim. Böylece aprajlı iplikler o bölümde tespit edildi ve satışa gönderilmedi. Biz de abraj sorununa çözüm bulduk. Bir süre sonra Sanko’nun ürünleri abrajsız diye talep daha da arttı. Hem makberi dinledik, hem de makber dinlerken bir sorunumuza çözüm bulduk. Yani Makber’in sayesinde çok ekmek yedik.”

 

DÜNYADA TÜRKİYE, TÜRKİYE’DE GAZİANTEP

SANKO Holding olarak yatırımları planlarken önceliklerinin Gaziantep olduğunun altını çizen Konukoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

 

“Eğer o yatırım Gaziantep’te yapılamıyorsa, komşu illere bakarız. Komşu illerde de o yatırıma uygun ortam yoksa diğer illere yöneliriz. Bu anlayışımızı ‘Dünyada Türkiye, Türkiye’de Gaziantep’ sözleriyle sloganlaştırdık.

 

Eskiden kebabı, lahmacunu ile bilinen Gaziantep, günümüzde ise sanayisi, ortak aklı, Zeugma ile simgeleşen kültür turizmi ve mutfağı ile bilinir oldu. Gaziantep sanayide, ortak akıl uygulamalarında, gastronomi ve kültürel değerleri ile marka olmuştur.”

  

DİĞER KONUŞMACILAR

Capital ve Ekonomist dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş’in yönettiği “Gaziantep’in Markaları” konulu oturumda ise Hasan Kalyoncu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz, Tiryaki Agro Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Çoban ve Erdemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Erdemoğlu, markalaşma sürecine ilişkin görüşlerini dile getirdi.

 

SANKO Holding Yönetim Kurulu Üyesi Sami Konukoğlu ve çok sayıda işadamının da izlediği toplantıda, Gaziantep Milletvekili Nejat Koçer, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Fibabanka Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, Marka Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Murat Şaylan ve Nurol GYO Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Çarmıklı Kılıçaslan, markalaşma üzerine konuşma yaptılar.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner113
14
açık
Namaz Vakti 07 Aralık 2021
İmsak 05:55
Güneş 07:22
Öğle 12:23
İkindi 14:54
Akşam 17:15
Yatsı 18:36
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 15 39
2. Konyaspor 15 27
3. Fenerbahçe 15 27
4. Hatayspor 15 26
5. Başakşehir 15 25
6. Alanyaspor 15 24
7. Galatasaray 15 23
8. Karagümrük 15 22
9. Beşiktaş 15 21
10. Adana Demirspor 15 20
11. Sivasspor 15 19
12. Giresunspor 15 19
13. Kayserispor 15 19
14. Altay 15 18
15. Antalyaspor 15 18
16. Gaziantep FK 15 18
17. Göztepe 15 14
18. Öznur Kablo Yeni Malatya 15 14
19. Kasımpaşa 15 11
20. Rizespor 15 10
Takımlar O P
1. Ankaragücü 15 30
2. Erzurumspor 13 28
3. Ümraniye 14 27
4. Eyüpspor 14 27
5. Bandırmaspor 14 25
6. Samsunspor 14 22
7. Tuzlaspor 13 21
8. İstanbulspor 14 20
9. Kocaelispor 14 20
10. Gençlerbirliği 14 20
11. Boluspor 14 19
12. Adanaspor 15 19
13. Menemenspor 14 18
14. Bursaspor 14 17
15. Manisa FK 15 17
16. Denizlispor 14 15
17. Ankara Keçiörengücü 14 14
18. Altınordu 15 13
19. Balıkesirspor 14 7
Takımlar O P
1. Man City 15 35
2. Liverpool 15 34
3. Chelsea 15 33
4. West Ham 15 27
5. Tottenham 14 25
6. M. United 15 24
7. Arsenal 15 23
8. Wolverhampton 15 21
9. Brighton 15 20
10. Aston Villa 15 19
11. Leicester City 15 19
12. Everton 15 18
13. Brentford 15 17
14. Crystal Palace 15 16
15. Leeds United 15 16
16. Southampton 15 16
17. Watford 15 13
18. Burnley 14 10
19. Newcastle 15 10
20. Norwich City 15 10
Takımlar O P
1. Real Madrid 16 39
2. Sevilla 15 31
3. Real Betis 16 30
4. Atletico Madrid 15 29
5. Real Sociedad 16 29
6. Rayo Vallecano 16 27
7. Barcelona 15 23
8. Valencia 16 22
9. Athletic Bilbao 16 21
10. Osasuna 16 21
11. Espanyol 16 20
12. Mallorca 16 19
13. Villarreal 15 16
14. Celta de Vigo 16 16
15. Granada 15 15
16. Elche 16 15
17. Deportivo Alaves 15 14
18. Cádiz 16 12
19. Getafe 16 11
20. Levante 16 8