banner115

banner192

banner178

Sanko Okulları Öğrenme Ortamlarını Dijital Ortama Taşıdı

Genel Müdür Fırat Mümtaz Asyalı: “Uzaktan Eğitim Koşulların Zorunlu Sonucudur, Tatil Olarak Algılanmamalıdır. Okulda Eğitim Durduruldu, Eğitim Değil”

EĞİTİM 09.04.2020, 13:42 09.04.2020, 13:44 adıyamanhaber
Sanko Okulları Öğrenme Ortamlarını Dijital Ortama Taşıdı

SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, dünya genelinde etkili olan COVID-19 salgını sonrasında Türkiye’de 13 Mart 2020’de önlem olarak “okulda eğitim” uygulamasının durdurulduğunu anımsatarak, “Yani okullar kapatıldı. Ama eğitim durdurulmadı, farklı bir mecraya çekildi. Uzaktan eğitim koşulların zorunlu sonucudur, bu süreç tatil olarak algılanmamalı” dedi

Asyalı, bu kararın ardından Türkiye genelinde yüz yüze örgün eğitim yerine, eğitimin uzaktan verildiği bir sisteme geçildiğini ancak, bununla birlikte ciddi bir kavram kargaşası yaşanmaya başlandığını söyledi.

Uygulamaları online değil, uzaktan eğitim kavramı altında değerlendirmenin daha doğru olacağına işaret eden Asyalı, “Uzaktan eğitim yöntemleri yıllardır dünyada ve ülkemizde kullanılan bir sistem. Televizyonla, mektupla, videoyla, internetle ve daha birçok yolla uzaktan eğitim gerçekleştirebilirsiniz. Mesela ülkemizde on yıllardır uygulanan ‘Açık Öğretim’ önemli bir uzaktan eğitim uygulamasıdır” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin yakın zamanda içeriğini yenilediği EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) Millî Eğitim Bakanlığı’nın ülkedeki tüm öğrencilerin kullanımına sunduğu çok zengin bir içerik bankası olduğuna vurgu yapan Asyalı, “Televizyon da bir uzaktan eğitim aracıdır. Türkiye genelinde tüm öğrencilere hem Tv hem internet üzerinden EBA yoluyla uzaktan eğitim verilmeye başlandı” ifadelerini kullandı.  

EN İYİ SENKRON ÇEVRİMİÇİ DERSLER

“Çevrimiçi -Online- eğitim ise genellikle internet üzerinden veriliyor ve temelde ikiye ayrılıyor. Bunu, senkron (canlı) asenkron (zamandan ve mekândan bağımsız) olarak açıklayabiliriz” diyen Asyalı, şöyle devam etti:

“Herhangi bir konuyla ilgili önceden kayda alınan dersi, istediğiniz zaman istediğiniz yerde izleyebilirsiniz. İşte bu asenkron eğitimdir. Bu yöntemi uygulayan okullar var. Ağırlıklı olarak EBA uygulamaları da çok iyi bir asenkron eğitim örneği. Senkron ise öğretmenin öğrencileriyle internet üzerinden birbirine canlı bağlandığı ve birbirleriyle etkileşimde bulundukları bir sistem. Bu şartlar altında yapılabilecek en iyi senkron çevrimiçi dersler. Karşılıklı etkileşim olması bu yöntemin en güçlü yanı. Uzaktan eğitim sürecinin en kalite noktasının senkron yani canlı uzaktan eğitim olduğunu düşünüyorum.”

YÜZ YÜZE EĞİTİM ÇOK ÖNEMLİ

Okul öncesinden lise son sınıf arasında; uzaktan eğitimin okuldaki yüz yüze eğitimin yerini hiçbir zaman tutmayacağını anlatan Asyalı, bu tür yöntemlerin yüz yüze eğitimde aktarılan içeriğin pekiştirilmesi ya da tekrarı için kullanılması en etkin yol olması gerektiğinin altını çizdi.

Eğitimin olmazsa olmazının öğrenci ile öğretmen ve okul arasında kurulan nitelikli ilişki olduğunu vurgulayan Asyalı, şunları kaydetti:

Okul öncesinden lise sona kadarki yaş döneminde verilen eğitim için bu ilişki daha çok önem kazanır. Öğrenci ile öğretmen arasında geliştirilen nitelikli ilişki ve kurulan bağ, en az içerik kadar önem taşır. Öğretmen öğrencisiyle yüz yüze kurduğu ilişki sayesinde; öğrencisinin akademik, psikolojik, sosyal ve fiziksel gelişimini yakından takip eder. Bu nitelikli ilişki ve çok yönlü gelişim takibi sayesinde öğretmen öğrencisinin hayatına dokunur, yeri geldiğinde ona yön verir.

Uzaktan eğitim uygulamasında öğrencide en başta iletişim ve sosyalleşme eksikliği yaşanıyor. Çünkü okul sadece öğrenme yeri değildir. Aynı zamanda çocukların sosyalleştiği ve birbirleri ile etkileşimde bulunup kaliteli zaman geçirdikleri, paylaşmayı, oyun kurmayı, sevinmek üzülmek birçok duyguyu gün içinde yaşadıkları ve bu duygularla baş etmeyi öğrendikleri bir ortamdır.

Şu an sosyalleşmenin kısıtlandığı bir ortamda; yetişkinler olarak bile evde kalarak üzerimizde ciddi bir baskı ve huzursuzluk hissediyoruz. Bu durum çocuklar için daha da etkili oluyor. Çocukların gelişimini dörde ayırıyoruz. Fiziksel, psikolojik, sosyal ve akademik gelişim. Uzaktan eğitim uygulamalarıyla akademik gelişimi dinamik tutabiliyoruz ancak özellikle sosyal ve fiziksel gelişimi destekleyebilmemiz çok zor.”

ÇOCUKLAR OKULU ÖZLEDİ

“Süreç çocuklara okulu özletti. Aldığımız geribildirimlerden de görüyoruz ki yaşı ve sınıf seviyesi ne olursa olsun bütün çocuklar okula gitmeyi çok özlemiş durumdalar” diyen Asyalı, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Hayatlarına aniden giren plansız bir okula gitmeme durumu, öğrencilerde müthiş bir özlem oluşturuyor. Çocuklar canlı ders uygulamalarında birbirine bağlanıp birbirini gördüğünde çığlık atıyorlar. Küçüğünden büyüğüne öğrencilerimiz öğretmenlerini arayıp okulu ve arkadaşlarını ne kadar çok özlediğini söylüyor. Çünkü okul her yönüyle öğrenciler için gerçek hayatın ta kendisi ve şimdi gerçek rutin hayatlarının yokluğunu yaşıyorlar. Bu anlamda hiçbir ortamın okulun boşalttığı yeri doldurabileceğini düşünmüyorum.”

SANKO OKULLARI’NDAKİ UYGULAMA

COVİD-19 salgını öncesinde, yaptıkları öngörüler ve teknolojik altyapı yatırımları sayesinde eğitimde “teknoloji yoğun” uygulamalara büyük yer ayırdıklarını belirten Asyalı, SANKO Okulları’nda uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin şu bilgileri paylaştı:

“Öğretmenlerimiz teknoloji uygulamalarını derslerini anlatırken aktif kullanıyordu ve ardından öğrencileri derste anlatılan konuları pekiştirmeleri için dijital platformlara yönlendiriyorduk. SANKO Okulları gerek teknoloji alt yapısı gerekse öğretmen ve öğrenci yetkinliği anlamında çok iyi bir noktadaydı. Uzaktan eğitim kararının hemen ardından sistemlerimizi gözden geçirdik, uygulamalarımıza sınav grupları olarak adlandırdığımız 8, 11 ve 12. sınıflarımızla senkron canlı derslerle başladık.

Öğrencilerimiz hafta içi her gün 09.00-13.00 saatleri arasında kendi öğretmenleri tarafından verilen canlı derslere katılıyor. Bu derslerde, öğretmenlerinin konu anlatımlarını takip edip, gerektiğinde soruları sorabilecek ve birbirleriyle etkileşime geçecek sanal ortama sahipler. Sınav gruplarımızın eğitim öğretim faaliyetlerini canlı soru çözüm saatleri, konu tarama testleri ve online deneme sınavları ile destekliyoruz.

Öğrencilerimizin motivasyonlarını canlı tutmak adına; psikolojik danışmanlarımız farklı konularda videolar çekip, evde kalma döneminin psikolojik olarak nasıl üstesinden gelinebileceğini destekleyici paylaşım yapıyorlar.

 İkinci haftadan itibaren; yukarıda dile getirdiğim etkileşim olanaklarını içeren ve kendi öğretmenlerimiz tarafından gerçekleştirilen canlı ders uygulamalarını 5. sınıftan 12. sınıfa kadar tüm ortaokul ve lise seviyelerine yaydık. Yine tüm seviyelerdeki canlı derslerimizi dijital ödevlendirme, soru çözümleri ve gerektiğinde konu tarama testleri ile desteklemeye devam ediyoruz.” 

UZAKTAN EĞİTİM ÇALIŞMALARIMIZI GELİŞTİRİYORUZ

“Okul öncesi ve ilkokul seviyesinde uzaktan eğitim uygulamalarımıza kendi öğretmenlerimiz tarafından çekilen videoların paylaşılması ve online ödevlendirme ile başladık” diyen Asyalı, “Zaman geçtikçe ve öğrencilerimizin becerilerini arttırdıkça uygulamalarımıza sınıf öğretmenleriyle canlı buluşmaları ve canlı ders uygulamalarını entegre ederek uzaktan eğitim çalışmalarımıza artırarak geliştiriyoruz. Ayrıca küçük yaş seviyelerinde öğrencilerimizin velileriyle birlikte nitelikli etkinlikler yapmalarını teşvik etmek amacıyla onlarla etkinlik önerileri ve videolar paylaşıyoruz” ifadelerine yer verdi.

Bir diğer önemli konunun da tüm bu uygulamaların; yani canlı derslerin ve video kayıtlarının kimler tarafından hayata geçirildiği olduğuna dikkat çeken Asyalı, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu anlamda tüm uzaktan eğitim çalışmalarının öğrencinin kendi öğretmeni tarafından hayata geçirilmesi öğrenci ile öğretmeni arasındaki nitelikli ilişkinin pekiştirilmesine yol açıyor. Ülke olarak evde kaldığımız bu günlerde, SANKO Okulları’ndaki tüm öğretmenlerimiz canlı ders uygulamalarını, ödevlendirmeleri ve öğrenci takibini kendi evlerinden yürütüyorlar.

Okullarda uzaktan eğitime geçilmesinin ardından, en çok önem verdiğimiz konulardan biri de öğrencilerimizin öğretmenleri ve okullarıyla bağlarını güçlü tutmak oldu. Çünkü biz eğitimciler biliyoruz ki; öğrenci ile öğretmeni ve okulu arasında kurulan güçlü bağ, öğrencinin öğrenme hevesini destekleyen en önemli unsurdur.

Bu yüzden SANKO Okulları bünyesinde görev yapan öğretmenlerimiz her gün öğrencilerimizi arayıp görüntülü olarak konuşuyorlar hem akademik hem psikolojik durumlarını yakından takip ediyorlar. Öğrenme sevgisini canlı tutmak ve öğrencilerimizin motivasyonlarını desteklemek amacıyla psikolojik danışmanlarımız, evde kalma döneminin psikolojik olarak nasıl üstesinden gelebileceklerini dair çektikleri videolarla destekliyorlar.”

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner113
14
açık
Namaz Vakti 07 Aralık 2021
İmsak 05:55
Güneş 07:22
Öğle 12:23
İkindi 14:54
Akşam 17:15
Yatsı 18:36
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 15 39
2. Konyaspor 15 27
3. Fenerbahçe 15 27
4. Hatayspor 15 26
5. Başakşehir 15 25
6. Alanyaspor 15 24
7. Galatasaray 15 23
8. Karagümrük 15 22
9. Beşiktaş 15 21
10. Adana Demirspor 15 20
11. Sivasspor 15 19
12. Giresunspor 15 19
13. Kayserispor 15 19
14. Altay 15 18
15. Antalyaspor 15 18
16. Gaziantep FK 15 18
17. Göztepe 15 14
18. Öznur Kablo Yeni Malatya 15 14
19. Kasımpaşa 15 11
20. Rizespor 15 10
Takımlar O P
1. Ankaragücü 15 30
2. Erzurumspor 13 28
3. Ümraniye 14 27
4. Eyüpspor 14 27
5. Bandırmaspor 14 25
6. Samsunspor 14 22
7. Tuzlaspor 13 21
8. İstanbulspor 14 20
9. Kocaelispor 14 20
10. Gençlerbirliği 14 20
11. Boluspor 14 19
12. Adanaspor 15 19
13. Menemenspor 14 18
14. Bursaspor 14 17
15. Manisa FK 15 17
16. Denizlispor 14 15
17. Ankara Keçiörengücü 14 14
18. Altınordu 15 13
19. Balıkesirspor 14 7
Takımlar O P
1. Man City 15 35
2. Liverpool 15 34
3. Chelsea 15 33
4. West Ham 15 27
5. Tottenham 14 25
6. M. United 15 24
7. Arsenal 15 23
8. Wolverhampton 15 21
9. Brighton 15 20
10. Aston Villa 15 19
11. Leicester City 15 19
12. Everton 15 18
13. Brentford 15 17
14. Crystal Palace 15 16
15. Leeds United 15 16
16. Southampton 15 16
17. Watford 15 13
18. Burnley 14 10
19. Newcastle 15 10
20. Norwich City 15 10
Takımlar O P
1. Real Madrid 16 39
2. Sevilla 15 31
3. Real Betis 16 30
4. Atletico Madrid 15 29
5. Real Sociedad 16 29
6. Rayo Vallecano 16 27
7. Barcelona 15 23
8. Valencia 16 22
9. Athletic Bilbao 16 21
10. Osasuna 16 21
11. Espanyol 16 20
12. Mallorca 16 19
13. Villarreal 15 16
14. Celta de Vigo 16 16
15. Granada 15 15
16. Elche 16 15
17. Deportivo Alaves 15 14
18. Cádiz 16 12
19. Getafe 16 11
20. Levante 16 8